perjantai 9. maaliskuuta 2012

Kevätkylvöjä

Viime viikkoina olen elänyt hitaasti ja kotoillen. Trendikästä - mutta ei kovin mukavaa, sillä olen potenut murtunutta kylkiluuta. Se on tuskallinen vaiva, joka vaikuttaa yllävän laajalti moneen arkielämän seikkaan. Siksi tännekään ei ole mitään uutta ilmestynyt, sillä kipu kyljessä on pitkälti vienyt voimat. Tärkeintä on ollut selvitä päivästä toiseen pienten poikien kanssa.

Jotakin "pakollisia" kevätjuttuja olen silti tehnyt. Ilman kylvöhommia minulle ei tule kevättä - eikä kesää! Kylvin nämä pari viikkoa sitten.



Ja nyt nämä näyttävät tällaisilta: 


Vasemmalla on vaniljan värisiä samettiruusuja ja oikealla tomaatin taimi. Olen kylvänyt myös ahkeraliisoja ja keltasävyisiä samettiruusuja. Samettiruusuja kasvatan siksi, että ne karkoittavat etanoita. Toivottavasti myös lehtokotiloita...! Paprikat pitäisi kylvää pika puoliin. 



Olen myös ommellut vähän. Punapilkullinen kassi tuli ystävälleni.  


Pakko oli ottaa kuva myös noista punaisista mansikan mollukoista, jotka pikkuveli bongasi kaupasta. Eivät ne ihan oman pihan mansikoilta maistuneet, mutta ihana muistutus kesästä ne silti olivat. Ne vilahtivat pieniin, ja vähän suurempiinkiin, vatsoihin vohveleiden ja kermavaahdon kavereina.

Mukavaa perjantai-iltaa!!

rakkaudElla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti