lauantai 1. lokakuuta 2011

Ehostusta

Olen aloittanut kaksi uutta harrastusta. Ensimmäinen on italianopiskelu ja toinen entisöinti/tuunauskurssi. Molemmat ovat hauskoja ja myös haastavia harrastuksia.



Olen aloittanut entisöinti/tuunauskurssilla vanhojen tuolien ehostamisen.Minun tuolini ovat kaksi etummaista, talonpoikaisrokokoon tyyppiset. Olen saanut ne mieheltäni muutama vuosi sitten äitienpäivälahjaksi. 



Työ tehdään vanhan ehdoilla ja samantapaisilla menetelmillä. Tuolit ovat muutoin hyvässä kunnossa, mutta toinen istuin on rikki. Päällystän myös molemmat istuimet uudella kankaalla.


Tuolin sisältä löytyi kerrostumia eri aikakausilta ja aidot luonnon täytteet. Samantapaista täytettä laitetaan sitten vähän lisääkin, nykyajan istuinmukavuutta lisäämään. Edessä on siis mukava "rojekti". Ja mielessä siintää jo uusiakin, vaikkei tämäkään ole läheskään valmis!


Tässä kuva krasseista, joka on keväällä eksynyt orvokintaimien joukossa "väärään" kukkapenkkiin. Se on kiemurrellut ja kasvanut kuin varkain koko kesän varjossa hortensioiden välissä. Nyt krassi kuitenkin on upeimmillaan. Se loistaa viimeisten kesäkukkien joukossa ja luo mielenkiintoisen kontrastin herkän hortensian kanssa. Olen nyt iloinen, etten kitkenyt sitä kesän kuluessa pois.

Puutarha voi siis yllättää puutarhurin!!!

Lokakuu alkoi aurinkoisissa merkeissä! Toivottavasti tälläisiä päiviä tulee vielä useita ttänä syksynä!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti